פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
Search
Close this search box.

יינות מומלצים לסתיו ישראלי

יינות מומלצים לסתיו - ללא טקסט
Photo by Ron Lach from Pexels
עדיין חם אבל קצת פחות, הבוקר והערב הולכים ומצטננים – תודה לאל, ישיבה בחוץ חוזרת להיות נעימה בהדרגה והיינות יכולים לקבל קצת יותר נפח, גם אם חייבים עדיין לרענן היטב. הנה 5 יינות שיתאימו כמו כפפה לימות הסתיו.

יינות לאווירת פריחת החצבים 

 אחד השינויים המבורכים שהתרחשו בעולם היין הישראלי הוא העמקה של החיבור למקום, לאגן הים התיכון ולאקלים המקומי, שפתחה לנו אפשרות ליהנות מכל העולמות, מיינות קלים ומרווי צימאון שבאים כמו ערכת הצלה בימות הקיץ החמים, ועד אדומים שופעים להתחמם איתם בחורף. על הדרך, יינות רוזה לא רק קיבלו מקום של כבוד אלא הפכו, כדרכם של טרנדים, לתופעה צרכנית. יש עדיין חובבי יין שיעדיפו בכל עונה את האדום המלא החביב עליהם, ויחד עם זאת קבוצה גדלה והולכת של צרכנים נפתחה לטעום ולנסות אפשרויות חדשות מהמגוון האינסופי שקיים בארץ.

 

באמצע – לא קל ולא כבד

בין הקליל לכבד משתרעת ביין קשת של אפשרויות, שכוללת יינות שהם גם וגם, או לא זה ולא זה – בחרו באפשרות המקובלת עליכם: לא קיציים ומלאי שמש מחד ולא כבדים כמו שמיכת חורף מאידך. היינות שנמצאים במקום טוב באמצע, שיש בהם גם מספיק נוכחות וגם מספיק משקל כדי להרגיש בבית בסתיו הישראלי, שהוא עדיין חמים – אבל גם קריר לעתים קרובות. אז אילו הם היינות הללו, שמתיישרים כלפי האמצע: הלבנים סמיכים יחסית, הרוזה לא קלים מדי והאדומים מהצד הקל יותר? הנה חמישה יינות שעושים עבודה טובה כשהחום מתחיל להפוך לקריר:

יינות מומלצים

פטיט שבלי מהטובים בקטגוריה, שופע טרואר ומורכבות ועדיין מאוזן וטעים, עסיסי ונעים הליכות. מומלץ
לפטיט שבלי יש הזדמנות להיות אח קטן של יין מעולה, לתת הצצה לאיכות גבוהה מבלי להרגיש רמה מתחת, ואת זה יקב Passy le Clou הצליח לפצח. הפטיט שבלי הזה הוא בהחלט מהטובים בקבוצה שלו, עם מורכבות ואופי מחד ונגישות ונועם הליכות מאידך; ״מיץ גירי״ שופע מינרליות וטרואר שהוא עדיין יין מאוד טעים שנגמר מהר בבקבוק (מניסיון אישי); עולם ישן שיש בו זיקה למודרניות בפרשנות מכבדת. פטיט שבלי פאסי לה קלו עובר תסיסה במיכלי נירוסטה ואז התבגרות על שמרים עדינים למשך מספר חודשים, המניבה ״עוצמה עדינה״ וטעמים ארוכים בחיך. הוא יין לשתייה איטית לבדו או עם צדפות ודגים לבנים בשלל צורות הכנה, ריזוטו, מאכלי עוף או אספרגוס בחמאה, אבל לא תהיה לו בעיה ללוות נתח בשר רך בזכות החמאתיות והחומציות שבו. מומלץ לחובבי הסגנון ולבנים איכותיים.
לפרטים ורכישה »
פסי לה קלו פטיט שבלי Passy le Clou Petit Chablis 93.00

רוזה מדרום צרפת שניחן בעידון ואלגנטיות, הוא נעים ופרחוני, בעל יכולת קולינרית מגוונת ומוביל בקטגוריה עם תמורה מעולה רוזה שעושה הכל ״לפי הספר״ יכול להתגלות כמשעמם, אלא אם הוא יין טוב באמת, שמצליח להיות גם וגם - קצת לבן וקצת אדום. צבע יפה - יש, פרי מפתה - יש, איזון מצוין בין חומציות עדינה ומתיקות מרומזת - יש, אלכוהול נמוך יחסית - יש. והוא יבש, לא מתחנף, בעל אופי, עומד בפני עצמו ללא אוכל וגם רוקד על מספיק חתונות כדי ללוות מנעד מאכלים רחב מאוד, מפסטות ומאפים מלוחים ועד פירות ים ובשרים קלים כולל צ׳וריסו עסיסית. מתאים לכל עונה - רענן כדי לרוות צמאון בקיץ, מלא כדי לנחם בחורף. מומלץ בעיקר לחובבי יינות צרפת ומי שיסתדרו עם רוזה במתיקות מוגבלת.

לפרטים ורכישה »
גאסאק גילם רוזה Gassac Guilhem Rosé המחיר המקורי היה: ₪65.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪61.00.

אדום קל יחסית מצפון איטליה עם קסם של עולם ישן, עדין ורענן, נגיש, שמספק שתייה נעימה לצד מנעד מאכלים רחב

הרי לכם קסם איטלקי ביין על רגל אחת - מעט צבע, משקל בינוני מינוס בחיך, עידון ורוך, ומפץ קטן של קסם שמתחיל וגובר כמה שניות אחרי כל לגימה. הכפר ברדולינו על החוף המזרחי של אגם גארדה בצפון איטליה הוא ביתם של יינות קטנים עם הרבה חן (אדומים ובהירים יותר הנקראים קיארטו), ובמקרה זה אדום שנמצא יותר בצד של העידון והאיזון על הסקאלה ופחות כפריות מחוספסת. החומציות השופעת נחה בניחוחות בתוך פרופיל טעמים רענן שהולם אותה. אין כאן תחכום - וגם לא אמור להיות, רק הרמוניה טובה, אחוז אלכוהול מצומצם לטובה ורעננות אוורירית וחסרת משקל כמעט (זה עדיין יין אדום, כן?). נלגם בערב חורפי לצד פיצה ונגמר מהר בלי ששמנו לב, כמו שצריך. מומלץ ובמחיר נגיש מאוד.

לפרטים ורכישה »
Zeni Bardolino Classico המחיר המקורי היה: ₪60.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪52.00.

קברנה סוביניון עם הרבה השראה מבורגון, אדום קל בסגנון עולם ישן שמבטא את מאפייני הזן בצורה ייחודית ומרעננת 

דמייננו בורגון אדום, אבל עם קברנה סוביניון במקום פינו נואר. זו ההקבלה הראשונה שעולה מהאדום המיוחד הזה, שמציע גוף קל עד בינוני, עידון ורוך, חומציות נעימה שמשתלבת בטאנים מרוסנים, וקורטוב של קסם מהעולם הישן. מולין דה גאסאק קברנה הוא יין לשתות לבדו בעונות מעבר או צונן בקיץ, וילווה היטב גבינות מעודנות, פסטות בתיבול עדין, בשרים קלים, קרפצ׳ו וגם דג לבן בעשבי תיבול.

לפרטים ורכישה »
Moulin de Gassac Cabernet Sauvignon המחיר המקורי היה: ₪63.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪58.00.

אדום רענן ומקומי מהטובים בקטגוריה, מתאים כמו כפפה לאקלים שלנו, עשבוני ונעים, עם השפעות מאגן הים התיכון וסגנונות העולם הישן

טוליפ מרלו הוא אדום נגיש מאוד, מאוזן ולא כבד, יין נהדר לעונות החמות כשהוא צונן אבל לא רק. הוא נגיש ונעים עכשיו ויתרכך ויעמיק בתוך שנה-שנתיים. טוליפ מרלו מרגיש מאוד מקומי עם הגוף הקל, העשבוניות והנימים האפלים שמתכתבים עם אוכל ים תיכוני, וילווה היטב החל באוכל קל מגוון, פשטידות ומנות צמחוניות עשירות וכלה במאכלי דגים מתובלים ובשרים קלים.

לפרטים ורכישה »
טוליפ מרלו המחיר המקורי היה: ₪79.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪67.00.
SHARE​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

קבלת פנים לטימורסו 6.2024 - בלוג הפיינשמקר

נעים להכיר, טימורסו

פגישת היכרות לענב הפיימונטזי הלבן המקומי שכמעט נכחד ומתגלה כמעניין ומגוון

דומיין ויינבאך ריזלינג קווה תיאו - בלוג הפיינשמקר

ֿRiesling Cuvée Theo

ריזלינג מעולה וטעים, לבדו או ליד כל מנה, שמחזיר את הצבע ללחיים של אלזס. מומלץ

בוייה מרטנו בורגון קוט ד׳אור בלאן - בלוג הפיינשמקר

Bourgogne Côte d’Or Blanc

בורגון לבן מובחר שמופק מכרמים באזור מרסו ונוגע בקצה העליון של דרגת הבסיס. מומלץ

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן