פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כך תביאו יין טוב למסעדה

האם מותר להביא יין למסעדה

הזמנתם מקום במסעדה? אפשר להגיע עם היין שאתם אוהבים. יש סיכוי טוב שתיהנו יותר מהארוחה כולה, ועל הדרך גם תשלמו פחות. נכתב בשיתוף בלוג חתול

נוהג מקובל עם מחסום פסיכולוגי

ברחבי העולם סועדים עושים את זה בטבעיות, אבל אצלנו עצם הרעיון להביא בקבוק יין למסעדה יכול להעלות קונפליקט קטן – זה קצת כמו להגיע לארוחה עם צידנית מהבית. רק שהאמת היא ממש הפוכה – הארוחה היא חוויה אישית שלכם ואין סיבה שלא תתאימו לה יין שאתם אוהבים כדי שתיהנו ממנה אפילו יותר. גם בישראל זוהי אפשרות בכל מסעדה שתגיעו אליה, וההבדל בין המסעדות הוא בגובה דמי החליצה, ״המס״ שתגבה המסעדה על היין שהבאתם עמכם. להביא עמכם יין למסעדה יכול להיות גם חסרון – יש סיכוי שהמסעדה תפתיע אתכם עם יין טוב שלא הכרתם. גם לזה יש פתרון, כי אם מתחשק לכם משהו חדש, פשוט תצטיידו ביין פחות שגרתי שהמליץ עליו מישהו שאתם סומכים על הטעם שלו.

יין ומסעדות בישראל

אם חושבים על זה לרגע, אין סיבה שלא תוכלו ליהנות מיין במסעדה בקלות כפי שאתם שותים אותו בבית, אפילו להיפך, כי מסעדה היא מקום לאירוע קולינרי שאתם נותנים לעצמכם, ויין יכול לתפוס בו חלק חשוב. בפועל, הפוטנציאל ליהנות מיין במסעדה לרוב אינו ממומש, מסיבות רבות ומגוונות. יוקר המחייה שמשפיע על עסקים רבים, מסעדות ויקבים שפועלים תחת רגולציה קשה ושטף הוצאות גדול, גלגול עלויות הפחת על הצרכן, חוסר רב בידע מקצועי, צריכה נמוכה לנפש, היצע רחב וקצת מבלבל, כל אלה גורמים לכך שתפריטי יין בהרבה מסעדות הם גנריים ומצומצמים, עם יין שלרוב מתומחר גבוה ולא נגיש.

אז איך עושים את זה נכון?

  • בדקו מראש את תפריט היין של המסעדה באינטרנט. חשוב לוודא שלא תביאו יין שמופיע ברשימה, ומי יודע – אולי תמצאו שם מועמד טוב ולא תצטרכו להביא עמכם יין כלל. אם תפריט היין לא זמין ברשת, צרו קשר עם המסעדה בטלפון.

  • דמי חליצה: כמה תגבה המסעדה על הזכות להביא עמכם יין? בין 30-60 ברוב המקרים, מסעדות יוקרה אפילו יותר. גובה דמי החליצה משנה כמובן את הכדאיות הכלכלית של הבאת יין למסעדה, אבל בקבוק יין טוב מאוד במחיר עד 80₪ עדיין יכול להיות מאוד משתלם.

  • למסעדות כשרות ניתן להביא יינות כשרים בלבד. לחצו לצפייה ביינות כשרים טובים.

  • לא מקובל ולא מתאים להביא יינות מאוד פשוטים למסעדה, ומאידך, אין מניעה להביא יין טוב במחיר 50 ש״ח ומעלה.

  • בחירת היין והכמות: הקדישו מחשבה ליין שיתאים לטעמכם, לסגנון המסעדה, כמה סועדים ששותים יין מגיעים ומה הטעם שלהם, האם יש אירוע מיוחד שחוגגים. אפשר לשקול להביא בקבוק מגנום, בעל כמות כפולה מבקבוק רגיל, שיחסוך דמי חליצה כפולים. רוצים להתייעץ? מוזמנים לפנות אלי ואעזור בשמחה.

  • כדאי לעיין בתפריט היין של המסעדה: ייתכן ותמצאו בו אפשרויות טובות ובמחירים סבירים, כולל יינות טובים במזיגה לכוס. קשר עם המסעדה: פנו אל המסעדה ושאלו במה כרוך להביא עמכם יין, מהם גובה דמי החליצה והאם יש מגבלות כלשהן.

  • הפרטים הקטנים: לבן או רוזה כדאי להביא למסעדה כשהם מקוררים היטב. יינות אדומים מסוימים מתאימים לצינון בקיץ. יינות מושקעים לרוב כדאי לאוורר בבית כדי שיהיו מוכנים לשתייה במסעדה; גם כאן אתם יותר ממוזמנים להתייעץ איתי.

  • התיישבתם על הבר? הציעו לברמן טעימה מהיין, כדי לקדם אווירה חיובית ושירותית ולהרים את מצב הרוח.
התמונה באדיבות Andrea Piacquadio מאתר Pexels
SHARE​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

קא׳ דל באיו לאנגה נביולו - בלוג הפיינשמקר

Ca’ del Baio Langhe Nebbiolo

יקב: Ca’ del Baio – פיימונטה, איטליה בתמצית: נביולו צעיר, רענן ונמרץ, מבושם, תמצית נביולו פיימונטזי באריזה ומחיר נגישים הרכב זני: נביולו מכרמים שניטעו בשנים

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן