פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יינות מומלצים לקיץ

אנחנו כבר יודעים שחם, השאלה היא - מה עושים עם כל החום הזה?
לבנים ורוזה רעננים מקוררים היטב, וטגם אדומים שמתאימים לצינון יצילו את הרגע. הנה כמה שיתאימו במיוחד.

כל ישראלי יודע שכשיגיע הקיץ הוא יביא איתו הרבה שמש. אין כמו יין מרענן, צונן וטעים כדי לספק הפוגה גם מהחום וגם מהשגרה – כי יין יודע לעודד תחושת חופש ברוח ובנפש. עומס חום גבוה מבקש יינות קלים יחסית עם אחוזי אלכוהול מוגבלים, ויש לא מעט שעושים בדיוק את זה – מסלקים ביעילות את המועקה באקלים הישראלי גלי החום מתחילים כבר באמצע האביב, אז הצטיידו בזמן והכל ייראה יותר שפוי ונינוח.
מבעבעים – קטגוריה שהיתה אנדרדוג הרבה זמן מסיבות ברורות – יינות מבעבעים קלים, זולים, לרוב מתוקים מדי וחסרי אופי שבעלי מסעדות ומפיקי מסיבות אהבו למזוג בנדיבות ולעתים במחיר מופקע ורווח חזירי ממש. אבל מבעבעים הם עולם שלם של יינות עם הרבה פנינים איכותיות שעושות המון כיף במגוון סגנונות ורמות מחיר, כך שממש פשע להתעלם מהן. הבועות הקטנות מספקות משב רוח מחייה נפשות בימים חמים במיוחד.
לבנים – חומציות בריאה – ועדיין מאוזנת – וגוף קל יחסית עושים פלאים למועקת חום. בועות הם תוספת אידיאלית בקיץ ותורמות עוד יותר לתחושת הרעננות. זה בדיוק הזמן להשליך הצידה דעות קדומות שהולידו המבעבעים הפשוטים ולבחור משיפע ההיצע הקיים אצלנו, כולל יינות פט נט (Pet Nat) שהם גרסה ותיקה יותר שעשתה עלייה מחדש.
רוזה – גם היין הסמוק שמחבר בין שני העולמות – לבן ואדום – נדרש בקיץ לנוע על הצד הרענן של הסקאלה, יותר חומציות מאוזנת ופחות שמנוניות ואלכוהול.
אדומים – קלי גוף, רעננים, חמצמצים ומעט טאניים, אדומים הם מזמן לא רק כבדים וסמיכים, וחלקם מתאימים לשתייה כשהם צוננים.
הרכבנו עבורכם רשימת יינות מומלצת לימים החמים. רוצים להתייעץ? לחצו כאן.
אונדוראגה ברוט – Undurraga Brut

למה לפעמים נראה שאנחנו צריכים תירוץ לפתוח מבעבע טוב? הנה אחד שעושה הרבה כיף וגם מזכיר את המבעבעים האיכותיים באופיו המדויק. אונדוראגה ברוט מראה שאפשר לשתות ממש טוב ולזכות ברענון הגון (ממש!) במחיר די מצחיק. הוא לא רק עושה שמח בכל החושים, הוא גם לבן איכותי וטעים שנותן תחושת חופש. תמצאו כאן פרי חמצמץ ונעים עם טעמים ארוכים, מרקם עדין וחומציות טובה ומרוות צמאון.

לפרטים נוספים >

אונדוראגה ברוט מבעבע יבש
אונדוראגה ברוט - Undurraga Brut
פחיות יין דרינק מיין – Drink Mine

פחיות היין עשו עלייה די מהירה בארצנו, בעיקר כי הקהל הצעיר יחסית פתוח לנסות דברים חדשים – וכשזה טוב, זה הופך פופולרי מאוד מהר. פחיות Drink Mine מיוצרות בצפון איטליה מענבי פינו גריג׳ו ומציעות יין מבעבע וקליל שיש בו גם שמץ של אופי ועניין, איזון טוב ונעים מבלי להתחנף עם מתיקות מיותרת. הפחית מציעה אריזה פרקטית ומושלמת (ממש) להחזיק קבוע במקרר ליד הבירה ולשלוף קרה כשיוצאים לפיקניק, הולכים לבריכה ולים או כשמתחשק לשתות כוס יין מבלי לפתוח בקבוק שלם. לעונות החמות בישראל הפחיות אידיאליות – איך לא חשבנו על זה קודם? מרקם היינות מעט סמיך עם גוף קל פלוס ופרי מפתה ברקע שגם מתאים לאפריטיף מגוון וליווי פסטות שונות מקלות ועד כבדות, בשרים קלים, מאכלי דגים מתובלים, מוקפץ אסיאתי פיקנטי ועוד. היינות כשרים.

לפרטים נוספים >

יין בפחית לבן ורוזה Drink Mine רביעיות
פחיות יין דרינק מיין - Drink Mine
אלזה ביאנצ׳י טורונטס – Elsa Bianchi Torrontés

טורונטס הוא זן לבן ארומטי – זאת אומרת עם נוכחות משמעותית באף – שמזוהה עם ארגנטינה, היות והוא נפוץ בה וגדל שם כמעט בלעדית. טורונטס יודע לספק עסיסיות ומרירות קלה ברקע שהיא חלק מהחותם שלו. מאפייני הדרים, פרחוניות ומעט חספוס תורמים גם הם לתחושה שהוא יין של קיץ, שמתאים לטעמי המטבח המקומי. הוא מרענן לבדו וגם לצד סלטים רעננים, סביצ׳ה, דגים לבנים בתיבול עדין ומוקפצים חריפים.

לפרטים נוספים >

אלזה ביאנצ׳י טורונטס
אלזה ביאנצ׳י טורונטס - Elsa Bianchi Torrontés
פוארטה סראדה רוזאדו – Puerta Cerrada Rosado

רוזה קטן ונהדר שמציע אופי אותנטי, ים תיכוני מובהק, עם מעט מאוד מתיקות פרי ומרירות, ואיזון טוב שהופך אותו לנגיש ונעים. פוארטה סראדה רוזאדו מופק מגפנים צעירות ובוגרות שגילן בין 10-60 שנה. הוא מתאים לשתייה שבשגרה בעיקר בעונות חמימות, אבל לא רק, לליווי ארוחת דגים, תבשילים ים תיכוניים כמו קוסקוס על שלל סגנונותיו, ריזוטו פירות ים, פסטות בשמנת ועוד.

לפרטים נוספים >

ג׳רומין פוארטה סראדה רוזאדו - רוזה
פוארטה סראדה רוזאדו - Puerta Cerrada Rosado
טוליפ ווייט פרנק
סוג של גאווה מקומית, ווייט פרנק הוא אחד הרוזה הישראלים הטובים והפופולריים שיש במחיר נגיש יחסית ליין בוטיק ישראלי. יקב טוליפ משלב זן אדום ולבן בבלנד בלאן דה נואר מקורי, שמורכב מקברנה פרנק שהופק כיין לבן וסוביניון בלאן אשר תססו בנפרד. הוא מאוזן מאוד עם חומציות בריאה ואידיאלית לימים חמים, קליל ועם זאת איכותי. הוא לא צריך כלום לידו, וגם ילווה מאכלים ים תיכוניים חריפים בכשרון.

לפרטים נוספים >

טוליפ ווייט פרנק לבן חצי יבש
טוליפ ווייט פרנק
מולן דה גאסאק גילהם רוזה – Moulin de Gassac Guilhem Rosé
הרוזה מסדרת גילהם של יקב גאסאק הוא יין משודרג בקטגוריה, עם עידון ואלגנטיות שהופכים אותו לנעים במיוחד. הוא נעים ופרחוני, בעל יכולת קולינרית מגוונת וועושה הכל ״לפי הספר״: צבע יפה – יש, פרי מפתה – יש, איזון מצוין בין חומציות עדינה ומתיקות מרומזת – יש, אלכוהול נמוך יחסית – יש. והוא יבש, לא מתחנף, בעל אופי שמשקף את הטרואר הטוב בכרם שבדרום צרפת. שתו אותו לבד אוכל או ליד כל. מאכל כמעט, מארוחות צהריים וערב קלות ועד פסטות, דגים ובשרים קלים.

לפרטים נוספים >

גאסאק גילהם רוזה
גאסאק גילהם רוזה - Gassac Guilhem Rosé
מולן דה גאסאק קברנה סוביניון – Moulin de Gassac Cabernet Sauvignon

קברנה סוביניון מוכר לנו בעיקר בפרשנות הבורדולזית של אדומים בקצה העשיר של הסקאלה, אז הנה גרסה אחרת לגמרי, שמושפעת דווקא מבורגון. מולן דה גאסאק קברנה סוביניון מגיע מאזור לנגדוק שבדרום צרפת. הוא רענן ומעט מבושם ואדמתי, עשבוני ורך, בעל גוף קל, מעט טאני, עם מאפייני פרי שחור טיפוסיים לזן. הוא מתאים לשתייה כשהוא צונן, אז שימו אותו שעה במקרר וסידרתם לכם אדום ליום קיץ חם וארוחת צהריים על המרפסת המוצלת.

לפרטים נוספים >

מולין דה גאסאק קברנה סוביניון
גאסאק קברנה סוביניון - Gassac Cabernet Sauvignon
SHARE​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

קא׳ דל באיו לאנגה נביולו - בלוג הפיינשמקר

Ca’ del Baio Langhe Nebbiolo

יקב: Ca’ del Baio – פיימונטה, איטליה בתמצית: נביולו צעיר, רענן ונמרץ, מבושם, תמצית נביולו פיימונטזי באריזה ומחיר נגישים הרכב זני: נביולו מכרמים שניטעו בשנים

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן