פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
Search
Close this search box.

יינות מומלצים לקיץ

פיינשמקר - יינות לקיץ Photo by Taryn Elliott: https://www.pexels.com/photo/wine-and-book-on-blanket-on-rocky-shore-7607999/

אנחנו כבר יודעים שחם, השאלה היא - מה עושים עם כל החום הזה?
לבנים ורוזה רעננים מקוררים היטב, וטגם אדומים שמתאימים לצינון יצילו את הרגע. הנה כמה שיתאימו במיוחד.

כל ישראלי יודע שכשיגיע הקיץ הוא יביא איתו הרבה שמש. אין כמו יין מרענן, צונן וטעים כדי לספק הפוגה גם מהחום וגם מהשגרה – כי יין יודע לעודד תחושת חופש ברוח ובנפש. עומס חום גבוה מבקש יינות קלים יחסית עם אחוזי אלכוהול מוגבלים, ויש לא מעט שעושים בדיוק את זה – מסלקים ביעילות את המועקה באקלים הישראלי גלי החום מתחילים כבר באמצע האביב, אז הצטיידו בזמן והכל ייראה יותר שפוי ונינוח.
מבעבעים – קטגוריה שהיתה אנדרדוג הרבה זמן מסיבות ברורות – יינות מבעבעים קלים, זולים, לרוב מתוקים מדי וחסרי אופי שבעלי מסעדות ומפיקי מסיבות אהבו למזוג בנדיבות ולעתים במחיר מופקע ורווח חזירי ממש. אבל מבעבעים הם עולם שלם של יינות עם הרבה פנינים איכותיות שעושות המון כיף במגוון סגנונות ורמות מחיר, כך שממש פשע להתעלם מהן. הבועות הקטנות מספקות משב רוח מחייה נפשות בימים חמים במיוחד.
לבנים – חומציות בריאה – ועדיין מאוזנת – וגוף קל יחסית עושים פלאים למועקת חום. בועות הם תוספת אידיאלית בקיץ ותורמות עוד יותר לתחושת הרעננות. זה בדיוק הזמן להשליך הצידה דעות קדומות שהולידו המבעבעים הפשוטים ולבחור משיפע ההיצע הקיים אצלנו, כולל יינות פט נט (Pet Nat) שהם גרסה ותיקה יותר שעשתה עלייה מחדש.
רוזה – גם היין הסמוק שמחבר בין שני העולמות – לבן ואדום – נדרש בקיץ לנוע על הצד הרענן של הסקאלה, יותר חומציות מאוזנת ופחות שמנוניות ואלכוהול.
אדומים – קלי גוף, רעננים, חמצמצים ומעט טאניים, אדומים הם מזמן לא רק כבדים וסמיכים, וחלקם מתאימים לשתייה כשהם צוננים.
הרכבנו עבורכם רשימת יינות מומלצת לימים החמים. רוצים להתייעץ? לחצו כאן.

יינות מומלצים

מבעבע קליל מצפון איטליה ועדיין מרגיש קצת ״ים תיכוני״ עם מעט יותר אופי מהרגיל בקטגוריה, אידיאלי כאפריטיף קיצי

בקטגוריית המבעבעים פרוסקו משויכים באופן כלללי לסוגת הבסיס, עם רעננות וקלילות לשתייה פחות מחייבת. דקנל פרוסקו מעט חורג מהקו הזה, עם אופי ייחודי, פחות טיפוסי, עם מעט יותר מורכבות ועניין. הוא סגור בצורה מקורית, בבקבוק שדורש חולץ כמו יין רגיל. יש בו מאפיינים טרופיים (אננס) וים תיכוניים (מרירות עדינה ומליחות) שהופכים אותו ללבן פחות שגרתי, והוא עדיין קליל מספיק ונגיש, באופן שמתאים מאוד לשתייה קיצית מרוות צימאון.

לפרטים ורכישה »
דקנל פרוסקו Decanal Prosecco המחיר המקורי היה: ₪65.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪62.00.

סוביניון בלאן נפלא, מלא אופי, מדויק, אלגנטי ואיכותי, מצטיין בקטגוריה ובמחיר מאוד נוח. מומלץ

סוביניון בלאן נמנה על אצולת הזנים הלבנים והיין הזני הזה מצ׳ילה לא מבייש את הפירמה, עם שפע איכות ואופי שעושים הרבה שמחה בכל החושים. צ׳ילה כארץ יין מבטאת לרוב סגנון עשייה המושפע מהעולם הישן המסורתי ויחד עם זאת מציע לו חלופה דרך ראייה מודרנית יותר – והגדרה כללית זו ניכרת גם באליוון סוביניון בלאן, שנוטה למודרני אבל גם ניחן באלגנטיות שמהדהדת את עמק הלואר. היין עשבוני, מינרלי ורענן, כך שיתאים למנעד רחב של מאכלים מעודנים כסושי ודגים לבנים, סלטים בתיבול עדין, פסטה עם פירות ים אבל גם מספק שתייה נהדרת ללא אוכל לצדו.

לפרטים ורכישה »
Aliwen Reserva Sauvignon Blanc המחיר המקורי היה: ₪65.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪55.00.

בלנד לבן איכותי ונעים מצפון פורטוגל, בעל אופי קליל שמחביא מתחתיו תחכום ומורכבות. מומלץ

הזן הלבן האצילי אלווריניו מצפון פורטוגל מקבל כאן זווית פחות שגרתית בממסך עם זן מקומי נוסף כדי ליצור שילוב קליל ונגיש שיש בו מעט תחכום. שם היין מייצג הלחם של שני הזנים המרכיבים, אלווריניו ולואוריירו, הגדלים במיניו (Minho), תת-אזור של ויניו ורדה (Vinho Verde). אלווריניו תורם את המבנה והצד הרציני יותר, בעוד שלואוריירו תורם אופי פרחוני וקליל. עבודת הרכבה טובה של שני הזנים מניבה פשטות ותחכום בו זמנית, שאפשר ליהנות מהם במקביל: מתחת מאפייני הפרי הנגיש והרענן חבויים מעט מורכבות ואופי באיזון זורם ונעים שמתאים לשתייה בכל עונה כמעט. היין ילווה בקלות מנעד רחב של מאכלים, החל בדגים על האש, סושי, אספרגוס בלימון וחמאה ועד גבינות קשות מעודנות וסלט בווינגרט הדרים.

לפרטים ורכישה »
סואליירו אלו Soalheiro Allo המחיר המקורי היה: ₪74.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪68.00.

לבן יומיומי פלוס חמצמץ ומלא אופי, ים תיכוני, אפריטיף קיץ אידיאלי, ומלווה לארוחות דגים ואוכל קל בכל עונה

אחד הסודות הקטנים החבויים בלנגדוק, אזור היין הענק של צרפת, הוא אפלסיון קטן שמופקים בו יינות לבנים צנועים אבל ממזריים באיכות טובה הקרויים פיקפול דה פינה. פינה (Pinet) היא קומונה קטנה שממוקמת 45 ק״מ דרום-מערבית למונפלייה. הזן המקומי פיקפול בלאן גדל קרוב מאוד לים התיכון, שמספק לו תפאורה ואת רוב הטרואר. היינות נוטים לעסיסיות לימונית חמצמצה שמזכירה מוסקדה, בתוספת מעט ריכוז, פריחה סתווית וניחוחות אקציה. בגרסה של גאסאק הלימון הוא קרם לימון על הצד החמצמץ, בתוספת שרף אורנים ומינרליות שמדגישים את העסיס. בחיך הוא סוחט בלוטות ומעט פריך, עם מרקם סמיך וחומציות נושכת שמשתלבת נהדר והופכת אותו לנגיש וכיפי. בקיצור, יין קיץ די מושלם.

לפרטים ורכישה »
גאסאק פיקפול דה פינה Gassac Picpoul de Pinet המחיר המקורי היה: ₪75.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪69.00.

רוזה מדרום צרפת שניחן בעידון ואלגנטיות, הוא נעים ופרחוני, בעל יכולת קולינרית מגוונת ומוביל בקטגוריה עם תמורה מעולה רוזה שעושה הכל ״לפי הספר״ יכול להתגלות כמשעמם, אלא אם הוא יין טוב באמת, שמצליח להיות גם וגם - קצת לבן וקצת אדום. צבע יפה - יש, פרי מפתה - יש, איזון מצוין בין חומציות עדינה ומתיקות מרומזת - יש, אלכוהול נמוך יחסית - יש. והוא יבש, לא מתחנף, בעל אופי, עומד בפני עצמו ללא אוכל וגם רוקד על מספיק חתונות כדי ללוות מנעד מאכלים רחב מאוד, מפסטות ומאפים מלוחים ועד פירות ים ובשרים קלים כולל צ׳וריסו עסיסית. מתאים לכל עונה - רענן כדי לרוות צמאון בקיץ, מלא כדי לנחם בחורף. מומלץ בעיקר לחובבי יינות צרפת ומי שיסתדרו עם רוזה במתיקות מוגבלת.

לפרטים ורכישה »
גאסאק גילם רוזה Gassac Guilhem Rosé המחיר המקורי היה: ₪65.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪61.00.

גרונר ולטלינר, הלבן העיקרי של אוסטריה, בסגנון יותר קליל ועדיין עמוק ועשוי היטב

יקב זקס האוסטרי מציג סגנון שונה של יינות לבנים מבוססי גרונר ולטלינר. הזן הנפוץ באוסטריה לא רק מזוהה עם עולם היין האוסטרי, אלא גם ידוע ברחבי העולם כזן שמפיקים ממנו יינות איכות ומלווה מושלם לאוכל אסיאתי כמו סושי למשל ומנות רעננות מהמטבח התאילנדי. אצל יקב זקס, שקיים כבר משנת 1660, הזן מקבל טיפול שמרגיש קליל אבל יש בו גם עומק וייחוד, שמבדל אותו ממקביליו. היקב עבר לניהול זוג התאומים, צאצאי המשפחה, והיין הזה ששמו בניב המקומי ״מזל תאומים״ נקרא על שמם.
לפרטים ורכישה »
זקס צבילינגסלאוזר גרונר ולטלינר Sax Zwillingslauser Grüner Veltliner המחיר המקורי היה: ₪85.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪75.00.

גרונר ולטלינר בגרסת בסיס איכותית של הזן, עם ריכוז וחדות שמקנים לו הרבה אופי ורעננות בנוסף למאפיינים קלאסיים

דומיין וווכאו קרוי על שם העמק שבו הוא נמצא ומחזיק כרמים בכל אזורי היין הנמצאים בו. החותם של היקב הוא חדות וריכוז שקשה לטעות בהם. פדרשפיל הוא גרסת הבסיס של היקב לזן המקומי גרונר ולטלינר, שהיא איכותית ולא ״בסיסית״ כלל. היין מופק בבציר ידני מכרמי איכות ברחבי העמק ומציג מאפיינים קלאסיים לגרונר ולטלינר מהאזור, כמו מינרליות, תפוח ירוק ופלפל לבן. הוא מומלץ לחובבי לבנים מרוכזים.
לפרטים ורכישה »
פדרשפיל גרונר ולטלינר Grüner Veltliner Federspiel Terrassen המחיר המקורי היה: ₪85.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪75.00.

שנין בלאן מפתיע מדרום אפריקה עם מאפיינים ואיכויות של עמק הלואר, בסגנון סמיך ועשיר עם איזון טוב שהופך אותו לטעים ונגיש

שנין הגיע לדרום אפריקה כבר במאה ה-17, ומהווה גשר של ממש בין העולם הישן והחדש במדינה הדרומית. היין הזה ברמת אמצע-גבוהה הזה מדגים שדרום אפריקה יכולה קרובה אל עמק הלואר. הכרם היחידני בן 55 בסטלנבוש וגדל ללא השקייה על אדמה גרניטית, באופן שמאלץ את הגפנים לשלוח שורשים אל יותר ממטר במעמקי הקרקע. תסיסה והבגרה על שמרים עדינים נעשים בחביות במנעד גדלים רחב שרק חלק קטן מהן חדשות. היין נגיש ורך, סמיך ודשן. וינום שנין בלאן מציע הרבה נקודות חוזקה, כולל איזון טוב ומאפיינים קלאסיים של הזן מהעולם הישן. לבן מומלץ שיפתיע חובבי שנין בלאן מעמק הלואר.

לפרטים ורכישה »
Radford Dale Vinum Chenin Blanc המחיר המקורי היה: ₪99.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪92.00.

קברנה סוביניון עם הרבה השראה מבורגון, אדום קל בסגנון עולם ישן שמבטא את מאפייני הזן בצורה ייחודית ומרעננת 

דמייננו בורגון אדום, אבל עם קברנה סוביניון במקום פינו נואר. זו ההקבלה הראשונה שעולה מהאדום המיוחד הזה, שמציע גוף קל עד בינוני, עידון ורוך, חומציות נעימה שמשתלבת בטאנים מרוסנים, וקורטוב של קסם מהעולם הישן. מולין דה גאסאק קברנה הוא יין לשתות לבדו בעונות מעבר או צונן בקיץ, וילווה היטב גבינות מעודנות, פסטות בתיבול עדין, בשרים קלים, קרפצ׳ו וגם דג לבן בעשבי תיבול.

לפרטים ורכישה »
Moulin de Gassac Cabernet Sauvignon המחיר המקורי היה: ₪63.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪58.00.
SHARE​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

קבלת פנים לטימורסו 6.2024 - בלוג הפיינשמקר

נעים להכיר, טימורסו

פגישת היכרות לענב הפיימונטזי הלבן המקומי שכמעט נכחד ומתגלה כמעניין ומגוון

דומיין ויינבאך ריזלינג קווה תיאו - בלוג הפיינשמקר

ֿRiesling Cuvée Theo

ריזלינג מעולה וטעים, לבדו או ליד כל מנה, שמחזיר את הצבע ללחיים של אלזס. מומלץ

בוייה מרטנו בורגון קוט ד׳אור בלאן - בלוג הפיינשמקר

Bourgogne Côte d’Or Blanc

בורגון לבן מובחר שמופק מכרמים באזור מרסו ונוגע בקצה העליון של דרגת הבסיס. מומלץ

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן