פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יין לשבועות וסוף האביב

יין לשבועות ולעונת האביב - בוקטה דל וינו - מובייל

קצר פה כל כך האביב, לכן כדאי ליהנות ממנו קרוב לטבע עם כוס יין רענן וחי! הנה כמה המלצות ליינות אידיאליים לעונת הפריחה וחג שבועות.

קצר פה כל כך האביב, כתב דוד גרוסמן בשיר שהלחין יהודה פוליקר, ויחד עם זאת האביב יפהפה וחגיגי. כמו הטבע כולו, גם הבית והאנשים שגרים בו יוצאים מתרדמת חורף מדומה, מבלים יותר בחוץ בזיו קרני השמש, הפריחה הססגונית והירוק שחלקו יתחלף בקרוב לצהוב וחום. צריך להספיק ליהנות מהירוק היפה הזה בעינים.
הצורך באוכל ומשקאות רעננים יותר וכבדים פחות עולה בהדרגה, ופתאום כל מה שחמצמץ זורם יותר עם ההתרחשות ועושה כיף שמקודם, כשהיה קר, פחות התחבר. נלגום לבנים רעננים, רוזה מאוזנים ונעימים וגם אדומים קלים יחסית מכל הבחינות – הצבע, הגוף והאלכוהול. חג השבועות ושלל המאכלים החלביים והגבינות שעולים על שולחנו, גם הם מבקשים יינות מרעננים שנמצאים על הצד הפחות כבד של הסקאלה. 
לצד לבנים ורוזה קלים ניתן למצוא גם נציגים עמוקים ובעלי יותר נפח שיחמיאו לגבינות עזות טעם, פשטידות עשירות ודגים כמו סלמון וטונה.
ג׳רומין פוארטה סראדה רוזה – Vinos Jeromin Puerta Cerrada Rosado

נתחיל ברוזה, שבדרך כלל מציעים מטבעם מעט יותר משקל בחיך מלבנים ומתאימים למנעד רחב מאוד של של מאכלים, מפשטידות ועד דגים ובשרים קלים; לצד אוכל חריף הם מושלמים ממש. הרוזה הראשון הוא ספרדי נעים וקל, מאוזן מאוד, שחוץ משתייה ספונטנית ביומיום מתאים מאוד לפלטת גבינות, זיתים ומאזטים פיקנטיים מרחבי הים התיכון. יש בו שמץ של מתיקות פרי בתוספת מרירות והרמוניה נעימה. הוא מופק מטמפרניו וגרנאש בתוספת של מלוואר לבן מקומי; מגוון הכרמים כולל הגפנים צעירות ובוגרות שגילן בין 10-60 שנה.

לפרטים נוספים >

ג׳רומין פוארטה סראדה רוזאדו - רוזה
פוארטה סראדה רוזה - Puerta Cerrada Rosado
טוליפ ווייט פרנק – Tulip White Franc

מהרוזה הטעימים ביותר שמופקים בארצנו, טוליפ ווייט פרנק הוא בלנד יבש שמבוסס על קברנה פרנק שהופק כיין לבן וסוביניון בלאן אשר תססו בנפרד. קברנה פרנק תורם חומציות ומעט גוף, בעוד סוביניון בלאן תורם את התכונות הארומטיות הדומיננטיות שבהן הוא נודע. היין מפתה בעין ובחיך, נעים וזורם בזכות איזון, עם חומציות שובבה שטוליפ אוהבים ביינות שלהם בשנים האחרונות. הוא מהווה אפריטיף נהדר לבדו ומלווה בשמחה מגוון מאכלים רחב מהצד הקל יחסית.

לפרטים נוספים >

טוליפ ווייט פרנק לבן חצי יבש
טוליפ ווייט פרנק - Tulip White Franc
טרופיס פטרי רוזה – Troupis Fteri Rosé

רוזה לא שגרתי ביותר ממובן אחד, עם יותר משקל ונוכחות בהשוואה לקטגוריה, והרבה אופי ושתייה טובה. היין יבש מאוד – סגנון טיפוסי לרוזה ביוון, עם חותם חומציות בולט, עשבוניות, שפע טעמי פרי ונוכחות טובה ועסיסית בחיך. טרופיס פטרי רוזה מופק מענבים לבנים ואדומים מקומיים באזור נמאה (Nemea) של הפלופנזיים היווניים, מוסקופילרו ואגיורגיטיקו בהתאמה. את האופי הנשכני מאזן פרי אדום נעים ומבושם שמזכיר במשהו יינות אדומים. שתו אותו לצד המאכלים היותר כבדים על השולחן, כמו סלמון ומאכלים בשמנת וגבינות עזות טעם.

לפרטים נוספים >

טרופיס פטרי רוזה
טרופיס פטרי רוזה - Troupis Fteri Rosé
פקאמורה אינזוליה – Paccamora Inzolia

גרסה מעודנת ונגישה ללבן הידוע של סציליה, שהוא צ׳ארמר קטן וממזרי, מרענן וקולינרי מאוד, שיש בו קצת מהכל באופן נעים ונינוח. זוהי אינזוליה, הזן הלבן שנפוץ בסיציליה ונודע בחותם המרירות שבו, מקבל כאן איזון נהדר וריסון חכם שהופכים אותו לנגיש מאוד עם כפריות נינוחה ולא מחוספסת, שיש בה גם נאמנות למקור וגם נשמה וחן. טעמיו הים תיכוניים יחמיאו למטבח הישראלי על שמן הזית והזיתים, השום והחצילים שנפוצים בו, וגם למאכלי דגים לבנים ופירות ים בשלל צורות, ריזוטו עשיר, מאפי גבינה מלוחים ועוד.

לפרטים נוספים >

קורטולו אריני פקמורה אינזוליה
פקאמורה אינזוליה - Paccamora Inzolia
פאסי לה קלו פטיט שבלי – Passy le Clou Petit Chablis

פטיט שבלי מהטובים בקטגוריה, שופע טרואר ומורכבות ועדיין מאוזן וטעים, עסיסי ונעים הליכות. ניגודים גרים בנינוחות זה לצד זה ביין המעולה הזה: ״מיץ גירי״ שופע מינרליות וטרואר, שהוא עדיין יין מאוד טעים שנגמר מהר בבקבוק; עולם ישן שיש בו זיקה למודרניות בפרשנות מכבדת. פטיט שבלי פאסי לה קלו עובר תסיסה במיכלי נירוסטה ואז התבגרות על שמרים עדינים למשך מספר חודשים, המניבה ״עוצמה עדינה״, טעמים ארוכים בחיך וחומציות חיה ברקע שלא נגמרת. עוצמה קטנה שכזו מתאים לשדך לדגים לבנים ומאפים שונים עם גבינות ותיבול עשיר, כמו גם ריזוטו ופסטות עשירות בחמאה ושמנת.

לפרטים נוספים >

פאסי לה קלו פטיט שבלי - בוקטה דל וינו
פאסי לה קלו פטיט שבלי - Passy le Clou Petit Chablis
סיבאריס פינו נואר – Sibaris Gran Reserva Pinot Noir

קשה למצוא פינו נואר טוב ולא יקר, בעיקר כשאצולת בורגון מציבה רף גבוה עם מחירים בשמיים. הפינו הנהדר הזה מצ׳ילה מציע שתייה נהדרת עם השראה מבורגון ותמורה מעולה למחיר. איזון ורוך, עם חומציות מאוד עדינה מאחור ופרי נעים הופכים אותו לבן לווייה נגיש מאוד, לבדו וגם בליווי מאכלים במשקל קל עד בינוני. סיבריס פינו נואר התבגר 10 חודשים בחביות צרפתיות והוא יין מדויק ונעים אבל לא מתחנף, רך, עם חיך בנוי היטב, טאנים לעיסים ולא קשוחים מדי. הוא במיטבו אחרי אוורור הגון של שעתיים לפחות ובימים חמים מומלץ לצנן מעט.

לפרטים נוספים >

אונדוראגה סיבריס גראן רזרבה פינו נואר - בוקטה דל וינו
סיבאריס פינו נואר - Sibaris Gran Reserva Pinot Noir
גאיה נוטיוס אדום – Gaia Notios Red

יינות יוונים הרבה פחות נדירים אצלנו אבל קשה לומר שאנחנו מכירים אותם טוב. הנה בלנד מקומי ייחודי שמציע עשייה מאוד מדויקת ואיכות גבוהה ביחס ליינות הקטגוריה שלו. נוטיוס אדום מבית יקב גאיה שבפלופנזים היווניים ומורכב מאגיורקיטיקו, האדום הלאומי ואחד הנפוצים במדינה, בתוספת סירה כמשלים שגם הוא בן בית באזור נמאה (Nemea). הוא טעים ומאוזן ישר מהבקבוק, אבל אם תתנו לו להתאוורר שעתיים או יותר הוא יקבל עומק וינצוץ הרבה יותר – שווה להתאמץ ולחכות. כאדום לא כבד הוא מתאים לאביב וגם לקיץ כשהוא מצונן מעט, לבדו או עם אוכל לידו, מדגים ועד בשרים קלים ומעלה. מומלץ גם לטעום גם את שאר יינות היקב.

לפרטים נוספים >

גאיה נוטיוס אדום
גאיה נוטיוס אדום - Gaia Notios Red
SHARE​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

Sélection Offerus Saint-Joseph

סן ג׳וזף מרוכז ואפל שמתגמל סבלנות ומציע שתייה מהנה ותמורה גבוהה, כזה שמומלץ לשמור תמיד במקרר

קא׳ דל באיו לאנגה נביולו - בלוג הפיינשמקר

Sant’Eufemia Ruché di Castagnole Monferrato

גרסת בסיס יומיומית טובה של רוקה, זן עלום מפיינוטה שמתהדר בתקן DOCG, ששווה תשומת לב ומציע אופי כפרי וקצוות פתוחים של עולם ישן

קא׳ דל באיו לאנגה נביולו - בלוג הפיינשמקר

Ca’ del Baio Langhe Nebbiolo

יקב: Ca’ del Baio – פיימונטה, איטליה בתמצית: נביולו צעיר, רענן ונמרץ, מבושם, תמצית נביולו פיימונטזי באריזה ומחיר נגישים הרכב זני: נביולו מכרמים שניטעו בשנים

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן