פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טעימת סן אובה פרמייה קרו לבן

טעימת סן אובה פרמייה קרו לבן 8.2023

סן אובה שבקוט דה בון הוא אפלסיון מעניין מכמה בחינות, ורוב כרמיו מסווגים כפרמייה קרו. עכשיו, כשמחירי בורגון הפכו את יינות גראן קרו  לבלתי מושגים עבור רבים, החיפוש של בורגון מעל לבסיסי עם תמורה טובה העלה את קרנם של יינות אלה.

סן אובה אמנם שייך לחבל הקוט ד׳אור, אבל למעשה לא נמצא על רצף המדרונות שלו, אלא בעמק ששוכן ממערב. חלקו ממשיך את כרמי שסאן מונרשה הבכיר, שבצילו הוא חוסה בהרבה מובנים ובו מתגוררים רוב המשפחות והיקבים שפועלים בו. סן אובה גם לא מתהדר בכרמי גראן קרו, ומאידך שלושת רבעי השטח בסיווג פרמייה קרו, לא פחות מ-20 כרמים, וזו סיבה ראויה להתמקד בקלסיפיקציה. הקרקע כאן עשויה חימר לבן עם תכולה גבוהה ומשתנה של אבן גיר וחור, ומעניקה לרוב היינות חותם מינרליות ומליחות שתורמים ייחוד והופכים אותם לבני לוויה מושלמים לדגים לבנים ופירות ים.

הערך העיקר בטעימה הזו היה שיעור חשוב בבתים הטובים של האזור. היינות הטובים יותר הציגו איזון יפה, תמורה הגונה לתג המחיר ופוטנציאל יישון למשך עשור ויותר.
האוכל שהוגש לצד היינות היה נהדר ומעודן באופן שהחמיא ליינות: סלטים רעננים, מגוון גבינות עזים וסביצ׳ה.

תודות: לאסף המפיק וטל על האירוח הנדיב והלבבי

סקירת היינות

Jean-Claude Bachelet Bourgogne Aligote 2019

כאפריטיף זכינו לאוף-טופיק נהדר, שהדגים איך בידיים הנכונות חומר גלם טוב נותן הרבה מעל לממוצע והצפוי. אלגנטי ועסיסי, אף מינרלי ולימוני על הצד הרענן, בחיך יותר רך, יין נהדר לשתות עכשיו. המרירות האופיינית בקצוות עם פרי טיפוסי. דוגמה יפה לאליגוטה שלא נופל מבורגון אזורי לבן טוב.

Roux Pere et Fils Saint-Aubin Vieilles Vignes 2020

בורגון שלא פוגע באף מטרה. יש משהו גנרי ביין הזה, ״מיינסטרים קוט ד׳אור״ אם יש דבר כזה. באף רעננות מרוסנת, בחיך עץ, מתיקות פרי עדינה וטיפה מרירות בסוף. לא משכנע.

Jean Chartron ‘Les Murgers Dents du Chien’ 1er Cru 2020

הטעימה לא רק החלה, קפצנו ישר למעלה. חלקת הפרמייה בעלת השם המשעשע והארוך ביותר באפלסיון נחשבת גם לאחת הטובות שבו. Murgers הן האבנים הגדולות שבולטות מקרקע הכרם והיו נערמות בצדדים לכדי חומה קטנה (מישהו אמר Clos?), ושם החלקה הוא כינוי לאלה מהן שדמו לשיני כלבים. היין רחב, בעל עוצמה שקטה שמתרוממת לאט, פרי טהור, חמאתיות, דיוק יפה, מינרליות עדינה מאוד, קרם לימון מתחת, מליחות עדינה של צדפות, גיר עשיר. החיך מאוד תואם לאף, סיומת עדינה וארוכה. יין מעולה, קלאסיקה חסרת מאמץ (זמין לרכישה אצל היבואן).

Domaine de Montille En Remilly 1er Cru 2020

Chateau de Puligny-Montrachet En Remilly 1er Cru 2014

פלייט מעניין של זוג מאותה חלקה נחשבת ואותו היקב. בשנת 2012 רכש אטיין דה מונטי את שאטו דה פוליני מונרשה והחל לייצר ביקב קו נפרד מהחלקות שנרכשו. קיבלנו כמעט את אותו היין בגיל אחר.

מונטי 2020: באף לימון, מליחות, צדפות, זהו בערך. החיך עדין, עם הלימה לאף, צונח די מהר ונעלם שניה אחרי. אולי הוא זקוק לזמן נוסף – כפי שמדגים הצמד לפלייט, אולי זה הבקבוק.

שאטו דה פוליני 2014: יין קצת פרוע, אף ארומטי מאוד, מליחות, עשבים וגוון מריר, מתחת פרחים לבנים ותפוח ירוק. בחיך חומציות ממשיכה את האופי הפרוע, פרי קדימה במרקם סמיך ומליחות עם משהו שמרי בסיומת. לא מבריק אבל עדיף על הראשון.

Jean-Claude Bachelet et Fils Les Champlots 1er Cru 2018

חזרנו ליקב מהאפריטיף, שמספק חוויה טובה גם כאן. עוצמה פוגשת איזון, בניגוד זועק ליין הקודם (2014), וריכוז יפה באף ובחיך. באף ליים, פרחים לבנים, שמריות עדינה, עשבים. בחיך מתיקות פרי, מרירות מאזנת וחומציות מאחור, עשבים, מרקם מעט סמיך. יין נעים שמציע מורכבות.

Olivier Leflaive Champlots 1er Cru 2011

נשארנו באותה חלקה וקיבלנו תוצאה אחרת לגמרי, כנראה מעבודה עם חימצון וחיזור ביד מרוסנת: ניחוחות גפרית וצור, ליים ואספרגוס, חמאה. חיך עסיסי, עשיר בריכוז, צדפות ברקע. קלאסיקה ויין טעים ומהנה.

De Villaine Les Perrieres 1er Cru 2020

זה היין השני של היקב שאני נתקל בו, שמציע עניין, נעדר איזון ולא מתקרב אל הטובים שבחבורה. הסגנון מדבר ״משחקים ביקב״ שלא מראים מאמץ להיות הרמוניים. התוצאה מעניינת ודי משתוללת הרחק מאיזון. באף הוא גירי ומינרלי, עסיסי, אגוז, פלסטיק שרוף, פרחים. בחיך מרירות מכסה על ניואנסים, מתיקות עדינה, חבושים מבושלים. הרפתקה שקרסה.

Paul Pillot Les Charmois 1er Cru 2014

יין שתומך במוניטין של פול פיו כיקב מוביל. ריכוז, עסיס וניואנסים שלישוניים עם עדינים במסגרת מאוזנת, יש כאן יד טובה ויין בוגר. פטריות ברקע, שרף אורנים, מתיקות פרי במיד פאלט, הכל נופל למקום, אלגנטי. 

Joseph Colin Clos du Meix 1er Cru 2020

למשפחת קולה (Colin) יש מניות בסן אובה, וג׳וזף הוא רק אחד מהנצרים שהתפלגו החוצה אל דרך עצמאית (יחד עם מארק, פיליפ, ברונו והיד נטויה). יש פה ריכוז סמיך ועידון של יד טובה. פרי נקי, ליים, אתרוג, קליפות הדרים עדינות, תפוח אדום. בחיך קרמי וטיפה מלוח עם הפרי במתיקות עדינה במיד פאלט. יין יפה (זמין לרכישה אצל היבואן).

Hubert Lamy Clos du Meix 1er Cru 2016

מאותה חלקה, יין נוסף שתומך במוניטין הגבוה של הובר לאמי. מאוד מזכיר את היין של ג׳וזף קולה, אבל יותר מדויק ועגול, רגוע יותר – לטובה. מליחות, אתרוג ופומלה על קליפתם, מרירות עדינה, מעט עסיסי ועדיין מרוסן.

Pierre-Yves Colin-Morey 1er Cru Hommage A Marguerite 2018

היקב המשפחתי שממנו התפלג ג׳וזף יוצר את הקווה הזה משלוש חלקות פרמייה קרו. הקו הטוב של שני היינות הקודמים מופיע כאן במסגרת עדינה ואלגנטית יותר, עם איזון נהדר, מליחות והדרים, קרם לימון ומינרליות חיה יותר. בחיך יותר ריכוז ומרקם, לימון נקי בסיומת, משהו מרגיש בו טהור. היין הטוב בטעימה בפער קטן.

SHARE​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

קא׳ דל באיו לאנגה נביולו - בלוג הפיינשמקר

Ca’ del Baio Langhe Nebbiolo

יקב: Ca’ del Baio – פיימונטה, איטליה בתמצית: נביולו צעיר, רענן ונמרץ, מבושם, תמצית נביולו פיימונטזי באריזה ומחיר נגישים הרכב זני: נביולו מכרמים שניטעו בשנים

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן