פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

2015 Cuvée Malyse Côtes de Provence

  • יקב: Domaine Carteyron (פרובנס, צרפת)
  • בתמצית: רוזה פרובנסלי מוצלח, מדויק ואלגנטי, מציע רעננות ואופי, מומלץ במיוחד בעונות מעבר
  • הרכב זני: גרנאש, סינסו, טיבורן
  • הרכב קרקע: אדמת סחף וחול
  • אלכוהול: 13%
  • מחיר מומלץ: 70₪
  • חשוב לדעת: לצנן במתינות 12-14 מעלות. ישמור על רעננות לפחות 5 שנים משנת הבציר
  • יבואן: הכרם
  • ללגום ליד… עם טונה צרובה, אוכל אסיאתי, אפריטיף פירות וגבינות קלות 

הרוזה הנפלא הזה מדגים את שפע המעלות בסגנון העשייה הקלאסי של פרובנס: רעננות נעימה וחומציות מעוררת, איזון מופתי ואלגנטי, ריכוז טעמים שמתקרב לזה של יין אדום ומאפשר ללוות גם מנות כבדות יחסית, כל זה בתוספת צבע משגע ומלכותי. האף מהמם בעידון, במורכבות ובאיזון שבו, אבל היין אינו מרוסן אלא שופע אופי בזכות חומציות חיה, נגיעה מרירה של הדרים ובישום של טבע מלבלב. אם אתם נמנים על חובבי לבנים יבשים זהו כרטיס כניסה מצוין לסגנון הפרובנסלי. היין ילווה מנעד רחב של מאכלים מקל ועד כבד כמעט, סושי או סלמון, מוקפץ תאילנדי חריף או קרפצ׳ו בקר ועוד. בעונות מעבר הוא נוצץ אבל גם בקיץ עם צינון מוגבר, אבל האלגנטיות והאיכויות כאן אינן זקוקות להקפאה יתרה. צבעו אפרסק נחושת יפהפה. אף מורכב ומבושם בדיוק מופלא, נקטרינה, אשכולית אדומה, קליפת תפוז, ורדים ועוד ניואנסים. החיך רענן עם צביטה חמצמצה ודומיננטית שסוחבת את כולו ומתפתחת לגוף בינוני (מרקם בעל משקל של יין אדום); הסיומת ארוכה ועדינה. רוזה מומלץ, במיוחד לחובבי יינות צרפת, שמציע תמורה טובה לכסף.

מאחורי היין: יינות “קוט דה פרובנס” מהווים בערך 75% מייצור היין בפרובנס, ממנו 80% הם רוזה. הזנים המרכזיים הם קריניאן, גרנאש, סינסו, מורבד והזן טיבורן שגדל בעיקר בפרובנס אבל מוצאו ביוון. אלה יינות המכוונים לשתייה רעננה באקלים חם ומסורתית אינם מתיישנים בחביות. תקן AOC האזורי של רוזה קוט דה פרובנס מחייב שלפחות 20% מהיין יופק בשיטת “הדימום” (Saignée) המסורתית בפרובנס, בה מפרישים יין תהליכי ורדרד מיין אדום שטרם הגיע למיצוי מלא. נכון לשנת 2016 יינות אלה עושים צעדים ראשונים ומיוחלים ביבוא לישראל. אם אתם לא מתעקשים על מתיקות ביין, מומלץ להתוודע לסגנון ולאיכות שמציע סגנון עתיק יומין זה. עשיית היין ההיסטורית בפרובנס החלה בשנת 600 לפנה״ס עם הקמתה של עיר הנמל מרסיי על ידי היוונים, שתרמו תרומה מכריעה להתפתחות היין בעת העתיקה. היין המצטיין שנסקר לעיל מופק באזור הכפר גסין (Gassin) ליד סן טרופז ביקב החולש על 90 דונמים של כרמים. היקב שייך לקבוצה מסחרית ענפה בשם Maîtres Vignerons Saint Tropez (המגדלים/ייננים המומחים של סן טרופז) שמציעה רוזה ״קוט דה פרובנס״ נוספים טובים המיובאים לארץ וראויים להרבה תשומת לב.

Domaine_Carteyron_Cuvee_Malyse_Cotes_de_Provenc_2

SHARE​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

קא׳ דל באיו לאנגה נביולו - בלוג הפיינשמקר

Ca’ del Baio Langhe Nebbiolo

יקב: Ca’ del Baio – פיימונטה, איטליה בתמצית: נביולו צעיר, רענן ונמרץ, מבושם, תמצית נביולו פיימונטזי באריזה ומחיר נגישים הרכב זני: נביולו מכרמים שניטעו בשנים

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן